loading
Doties uz Opel čatu
chat
  • Izcili pārstāvēts: pārspējot kompaktklases konkurentus, jaunā Astra izcīna uzvaru
  • Lieliska tradīcija: Astra iegūst Opel 16. Zelta stūri kopš 1976. gada
  • Grandiozs noslēgums: ceremoniju Berlīnē apmeklēja arī Opel Group izpilddirektors Noimans un mārketinga daļas vadītāja Millere

 

Riselsheima/Berlīne. Un uzvarētājs ir – Opel Astra. Auto industrijas Oskaru ceremonijā Berlīnē Opel jaunā kompaktklases zvaigzne tika atzīta par Zelta stūres ieguvēju kompaktklases segmentā. Jaunā Astra pie izplatītājiem ir tikai kopš oktobra vidus un, jau tagad iegūstot šo augsto novērtējumu, ir kļuvusi par veiksmes stāstu. Ceremonijā Axel Springer biroja ēkā piedalījās Opel Group izpilddirektors Dr. Karls Tomass Noimans (Karl-Thomas Neumann) un mārketinga daļas vadītāja Tīna Millere (Tina Müller), kuri saņēma balvu no Bild am Sonntag galvenās redaktores Marionas Hornas (Marion Horn) un Auto Bild galvenā redaktora Bernda Vīlanda (Bernd Wieland).

 

 Zelta stūres balvu kopīgi pasniedz divi izdevumi. Žūrija, kuras sastāvā ir lasītāji, eksperti un slavenības, kā piemēram sacīkšu leģenda Valters Rorls (Walter Röhrl), pēc plašiem testa braucieniem izvēlas labāko jaunpienācēju. “Vissvarīgākā balva pienākas visu laiku labākajam Opel! Tas arī ir vissvarīgākais modelis mūsu piedāvājumā. Mēs, Opel, varam būt neizsakāmi lepni par šo Zelta stūri. Tas tikai pierāda, ka visi mūsu pūliņi ir atmaksājušies. Jaunā Astra nozīmē vieglu svaru, augstas efektivitātes dzinējus, labāku aprīkojumu, luksusa klases papildiespējas, modernu savienojamību un visaptverošu kvalitāti,” apbalvošanas ceremonijā teica gaviļnieks Dr. Noimans.

 

Opel mārketinga daļas vadītāja Tīna Millere piebilda: “Kā redzams milzu lēciena video, mūsu jaunā Astra ir veiksmes stāsts visādā ziņā. Mēs jau esam saņēmuši vairāk nekā 40 000 jaunās Astra pasūtījumus. Un tagad esam ieguvuši šo ļoti īpašo balvu. Varam būt apmierināti ar to. Opel ir atkal kaut ko sasniedzis – ar mūsu vadošo zvaigzni Astra!”

 

Opel un Zelta stūre: visi uzvarētāji no Riselsheimas


Ar jauno Opel Astra iegūto tik ļoti kāroto 2015. gada Zelta stūres balvu, Riselsheimā bāzētais autoražotājs turpina veiksmīgo sacensību tradīciju, ko 1978. gadā, divus gadus pēc balvas ieviešanas, iesāka Opel Senator A, un papildina piecās desmitgadēs iegūtās 16 balvas.

 

 1978 – Opel Senator A: pirmā Zelta stūre

1978. gadā zibeņotais zīmols ar Opel Senator iegūst pirmo Zelta stūri. Prezentēts Staurpautiskajā Motoršovā (IAA) 1977. gada septembrī kā leģendārā Kapitän, Admiral un Diplomat pēctecis, Senator bija Opel flagmanis līdz pat 1993. gadam. 1978. gadā Senator bija pieejams ar trīs dažādiem dzinējiem – 2,8 litru 103 kW/140 ZS, 3,0 litru ar 110 kW/150 ZS un augstākās klases 3,0 litru dzinēju ar 132 kW/180 ZS.


 1979 – Opel Kadett D: balvu ieguvušais ietilpības brīnums

Gadu vēlāk Opel atgriezās tribīnē. 1979. gada Opel Kadett D bija pirmais kompaktklases priekšpiedziņas Opel, kas uzņēmumam atnesa jau otro Zelta stūri. Neskatoties uz kompaktajiem izmēriem un esot par 126 mm īsākam par priekšgājēju, pateicoties šķērsām novietotam dzinējam un aizvietotajai elastīgajai piedziņas vārpstai, tas pasažieriem sniedza plašu telpu. Turklāt, Kadett piedzīvoja jaunus dzinējus ar augšējo sadales vārpstu. Četru cilindru 1,3 litru OHC dzinējs sniedza 44 kW/60 ZS vai 55 kW/75 ZS jaudu. 

 

Papildus plašajam universālim ar bagāžas tilpumu līdz pat 1425 litriem, Opel piedāvāja arī divas dažādas hečbeka versijas. 1983. gada janvārī tika prezentēts arī sportiskais Kadett GTE, kas, aprīkots ar 1,8 litru četru cilindru dzinēju ar 115 ZS, spēja sasniegt 187 km/h.

 

 1981 – Opel Ascona C: trīs lietas – labas lietas


1981. gadā tā bija Opel Ascona C, kas šoreiz nesa mājās labumus Riselsheimā bāzētajam autoražotājam. Tas bija pirmais Opel vidējās klases priekšpiedziņas automobilis ar nočbeka un universāļa virsbūvi. Ascona C bija pieejama ar 1,3 – 1,6 litru benzīna dzinējiem un 1,6 litru dīzeļdzinēju.

 

 1982 – Opel Corsa A: mazs auto, liela ietekme


Tikai 12 mēnešus vēlāk, 1982. gadā, pilnībā jaunais Opel modelis, Corsa A, pārsteidzoši ieguva Zelta stūres balvu. Opel pirmais mazauto ar cieši savienotām proporcijām tikai 3,62 m garumā. Tas bija ar drosmīgām, paplatinātām riteņu arkām kā rallija automašīnām un ārkārtīgi zemu gaisa pretestības rādījumu 0,36, kas, iespējams, bija klases rekords. 

 

Corsa A tika izstrādāta, lai īpaši uzrunātu galvenos ģimenes vīriešus. Modeļa augstākais sasniegums bija 72 kW/98 ZS jaudīgā Corsa GSi. Divu durvju hečbeka un nočbeka ražošanas līnija tika paplašināta 1985. gadā ar populāro piecu durvju modeli. Ar 3,1 miljonu saražotiem eksemplāriem, Corsa A kļuva par augsti atzītu un pieprasītu auto.

 

1984 – Opel Kadett E: vēl viens kompaktklases uzvarētājs


 Piecus gadus pēc pirmās Zelta stūres iegūšanas, 1984. gadā Kadett jau atkal ieguva šo nozīmīgo balvu ar savu jaunākās paaudzes modeli. Otrais priekšpiedziņas Kadett, ko ražoja no 1984. līdz 1991. gadam, bija absolūts uzvarētājs un saņēma arī 1984. gada Gada auto titulu. Turklāt, Kadett arī tika atzīts par aerodinamikas čempionu. Sportiskais GSi ar 0,30 pretestības koeficientu pārsteidza ekspertus un pat parastais hečbeks un sedans sasniedz sensacionālus 0,32. Kopumā tika pārdoti 3 779 289 aerodinamikas čempioni.

 1987 – Opel Senator B: ja esi ieskrējies, tad atpakaļ neskaties

Arī Opel Senator B izdevās atkārtot priekšgājēja sasniegumu. Būvēts uz aizmugures piedziņas Opel Omega bāzes, jaunais flagmanis pārsvarā bija pieejams ar sešu cilindru dzinējiem, kuru priekšgalā bija vienmērīgas darbības 3,0 litru 115 kW/156 ZS rindas dzinējs. Jūs varat novietot monētu uz tā, un pat pie lielākiem apgriezieniem tā nenokristu. Vēlāk arī tika prezentēti sešcilindru dzinēja 24 vārstu versija ar Dual-Ram regulējamu gaisa ieplūdes kolektoru un 150 kW/204 ZS jaudu.


 1990 – Opel Calibra: atlēts izceļas

1990. gadā Zelta stūri ieguva īstens čempions: elpu aizraujoša kupeja ar rekordzemu pretestības koeficientu 0,26! Calibra bija pieejama ar jaudīgu dzinēju klāstu ar jaudu no 85 kW/115 ZS līdz 150 kW/204 ZS. Pilnpiedziņas Opel Calibra Turbo 6,8 sekunžu paātrinājums no 0-100 km/h bija kā glazūra uz tortes. V6 dzinējs ar 125 kW/170 ZS jaudu pilnveidoja dzinēju klāstu. Autosportā Calibra V6 1996. gadā ieguva ITC salonauto čempiona titulu.



 1994 – Opel Omega B: lielais auto iegūst zeltu

Otrās paaudzes Omega uz žūriju atstāja īpašu iespaidu. Dinamiskais dizains, lielā ietilpība un jaunie V6 dzinēji ar alumīnija cilindru galvām un jaudu līdz pat 155 kW/210 ZS bija tieši ekspertu gaumē. Jaunā gaisa spilvenu sistēma nodrošināja augstu drošības līmeni visiem pasažieriem. Universāļa versija lepojās ar bezgalīgu ietilpību tādējādi padarot to par ideālu ģimenes un amatnieku auto, bet nočbeka versija tika pasniegta kā reprezentatīvs biznesa klases sedans.



 1995 – Opel Vectra B: spogulīt, spogulīt…

Opel Vectra vispiesaistošākā detaļa ir aerodinamiskie durvju spoguļi, kuru forma harmonizē ar automašīnas priekšdaļu. Šai detaļai pat Zelta stūres žūrija nespēja pretoties. Vectra uzvarēja arī pateicoties jaunajiem un efektīvajiem benzīna dzinējiem ar tilpumu no 1,6 – 2,6 litriem un jaudu no 55 kW/75 ZS līdz 125 kW/170 ZS. Pirmizrādi piedzīvojušie tiešās iesmidzināšanas dīzeļdzinēji ar tilpumu no 1,7 – 2,2 litriem sniedza izcilu degvielas ekonomiju.



 1999 – Opel Zafira A: ātri pielāgojamais mākslinieks ar septiņām sēdvietām

Kas to izgudroja? Opel! Jā, kompakts busiņš ir Riselsheimas brīnumbērns, kurš tikai 15 sekundēs, neizņemot nevienu sēdekli, ir pārvēršams no pilnvērtīga septiņvietīga auto par kravas transportu ar iespaidīgu maksimālo ietilpību (1700 litri). Šī sistēma tiek saukta par Flex7 un tā palīdzēja 1999. gadā Zafira iegūt Zelta stūri. Pateicoties ģeniālajai koncepcijai, sēdekļi, nepieciešamības gadījumā, pazūd automašīnas grīdā. Pielāgojamais ietilpības brīnums arī pārsteidz ar kompaktiem izmēriem un nepārspējamu braukšanas dinamiku.



2002 – Opel Vectra C: kapteinis elektriķis


 Trešās paaudzes Vectra veiksmīgi nosargāja sava priekšgājēja izcīnīto titulu, jau atkal iegūstot zeltu. Jaunais vidējās klases modelis iebrauc elektronikas laikmetā, savienojot tā sistēmas izmantojot CAN kopni (kontroliera tīkls), nevis vadu kūli un tiek aprīkots ar elektrohidraulisko stūres pastiprinātāju. Benzīna un dīzeļdzinēju jaudas diapazons ir no 74 kW/100 ZS līdz pat 206 kW/280 ZS un tilpums ir no 1,6 – 3,2 litriem. 2004. gadā Opel aprīkoja Vectra modeļus ar IDS Plus aktīvo piekari ar Pastāvīgu Amortizācijas Kontroli (CDC), kas nodrošina amortizatoru pielāgošanos konkrētiem braukšanas apstākļiem.



 

2005 – Opel Zafira B: sasniedzot zelta duci


Otrās paaudzes Zafira turpināja uzstādīt standartus ar Flex7 sēdekļu sistēmas uzlabošanu un jau atkal ieguva Zelta stūri. Turklāt, kad OPC versija ar 177 kW/240 ZS jaudu Nirburgringas trasi veica 8:54:38, tā tika atzīta par ātrāko minivenu uz planētas. Zem pārsega esošie 240 zirgspēki un nepārspējamā vadāmība palīdzēja sasniegt šo rekordlaiku.



 2009 – Opel Astra J: kompaktais dizaina objekts

2009. gadā Astra J, īstens dizaina objekts, ejot ietilpības brīnuma Kadett D un aerodinamikas čempiona Kadett E pēdās, nodrošināja Opel jau trešo Zelta stūri kompaktklases segmentā. Astra seko Opel jaunajai dizaina filozofijai “Skulpturālā māksla sastopas ar vācu precizitāti”. Turklāt, Astra J ir pieejama ar modernām palīgsistēmām, kā piemēram Opel Eye vai AFL+ gaismu sistēmu, kas redz aiz stūriem. FlexRide adaptīvās tehnoloģijas palīdz pielāgoties konkrētajiem braukšanas apstākļiem un nodrošina priekšā sēdošos ar AGR (“Kampaņa veselām mugurām”) sertificētajiem sēdekļiem.



 2010 – Opel Meriva B: tik gudra, tik kompakta, tik zeltīta

Zafira mazais brālis Meriva B izcīnīja zeltu, apstiprinot Opel minivenu zināšanas. Žūrija tika pārliecināta ar daudzfunkcionālo FlexSpace aizmugures sēdekļu sistēmu un inovatīvo aizmugures durvju atvēršanas sistēmu. FlexDoors sistēma sniedz vieglu iekāpšanu maziem bērniem un nodrošina, ka gara auguma cilvēkiem nav jācieš, iekāpjot automašīnā. Pateicoties racionalizēšanai un turbīnām, dzinēju klāsts piedāvā pietiekamu jaudu, vienlaikus ierobežojot degvielas patēriņu. Dzinēju jauda ir sākot no 55 kW/75 ZS līdz 103 kW/140 ZS.



 2012 – Opel Zafira Tourer: atpūtas telpa uz riteņiem

Zafira ir papildināta ar premium klases partneri Zafira Tourer un uzreiz iegūst vēl vienu Zelta stūri. Papildus pielāgojamam salonam, jaunpienācējs patīkami pārsteidz ar kabīnes komfortu, panorāmas stikla jumtu un inovācijām, kā piemēram, radara tipa ātruma kontroli un priekšējās sadursmes kontroli. Jaunais, taupīgais dīzeļdzinējs ar izcilu garo distanču veiktspēju ir 2,0 CDTI ar 121 kW/165 ZS jaudu. Modelis ar 1,6 CNG ecoFLEX (110 kW/150 ZS) dzinēju trīs gadus pēc kārtas ieguva videi draudzīgākā minivena titulu (no 2013. līdz 2015.).



 2015 – Opel Astra K: milzu lēciens

Un uzvarētājs ir: jaunā Astra ir radīta uz pilnīgi jaunas vieglā svara konstrukcijas, aprīkota ar jaunākās paaudzes dzinējiem un sniedz pašu modernāko savienojamību, izmantojot viedtālruņu integrāciju, un nepārspējamu personīgo savienojamības un pakalpojumu asistentu Opel OnStar. Astra turpina Opel tradīcijas, kompaktklases automobiļos ieviešot tehnoloģijas no augstākām klasēm. Tas rezultējās vēl vienā Zelta stūres balvā.



Uz lapas augšu